BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, June 5, 2013

Teguran

Aku bercakap atas dasar apa yang aku nampak
apa yang aku rasa

Aku sebagai ketua
Aku berhak untuk menegur
Teguran diberikan bukan untuk menjatuhkan orang
Tapi untuk penambahbaikan bersama

Seharusnya terima lah teguran dengan berlapang dada
Jangan simpan di dalam hati
Nanti bengkak

Kalau masih tersimpan
Luahkan
Kita boleh berbincang

Aku tahu aku banyak jugak yang perlu dipelajari
Sebab aku manusia biasa
Tak lari dari kesilapan

Tapi jika aku nampak kesalahan yang dilakukan
Tak kan aku hanya ingin mendiamkan diri

Masing-masing sudah besar
Boleh berfikir secara normal
Ambil lah teguran aku itu jika rasa perlu
Kalau tak rasa perlu
teruskan dengan tingkah anda

Sesungguhnya  teguran itu untuk kebaikan bersama

Wassalam.... :)

0 carca marba: