BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, June 11, 2013

Garisan penamat

Assalamualaikum..

Kental ku genggam
Kuat ku junjung
Gagah ku pikul
Semangat itu aku bawa
Bawa bersama perjuangan yang satu ini

5 Semester aku di bumi ini
Pelbagai onak telah ku tempuh
Gembira dan Sedih telah aku lalui
Kerna ia satu lumrah kehidupan

Semester ini akan berakhir
Bersama-sama membawa diri ku jauh
Pergi sementara untuk meneruskan kehidupan
Akan pulang bila ilmu penuh di dada

Jauh dari pelosok keluarga
Tanpa bayangan teman-teman
Sungguh aku akan rindu semua
Tatkala mereka ang bergelar kawan, adik, abang dan kakak

Pasti aku rindu kenangan lima semester di bumi ini
Walupun pelbagai duri telah ku pijak
Api telah aku selami
Namun itu tidak membuatkan aku rapuh
Malah terus terpacak
Dengan  hunusan senjata
Bagaikan Laksamana Hang Tuah

Ayuh, teruskan langkah
hingga ke garisan penamat.

Wassalam.. :)

0 carca marba: