BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, June 3, 2013

Kecewa

Assalamualaikum dan Selamat Malam.

Tiada apa yang penting untuk aku kongsi pada malam ini. Cukuplah hanya sekadar untuk meluahkan perasaan yang sangat kecewa dan sedih. Kawan dan sahabat itu berbeza? Bagi pendefinisian aku sendiri kawan itu boleh jadi sesiapa. Kawan baru kenal. Kawan untuk berjalan-jalan. Kawan untuk belajar kumpulan dan sebagainya. Manakala sahabat ialah seseorang yang boleh menerima kebaikan dan keburukan kawannya. Yang selalu ada ketika susah dan senang. 

Sungguh aku sangat kecewa apabila bercakap mengenai kawan atau sahabat. Aku fikir apabila kita sekelas dan serumah kita boleh anggap dia sebagai sahabat. Namun sangkaan aku silap. Mereka hanya tempat untuk aku berseronok dan aku tempat untuk mereka berseronok. Bagi aku dalam persabatan ni kena ada 'give and take'. Bukan dalam perhubungan cinta sahaja. 

Betul lah orang cakap, sahabat itu tak ramai. seorang atau dua orang sahaja. Sebab orang yang betul-betul boleh menerima diri kita itu tidak ramai. Sejujurnya aku cakap aku suka berkawan. Tapi bila perkara ini berlaku, aku rasa kecewa. Aku tak tahu nak anggap kau apa lepas ni. Mungkin hanya sebagai kawan serumah. 

Tapi ingatlah, jangan fikir kau terlalu hebat. Apabila kau tidak suka aku kau cerita kepada A, B dan C. Apabila kau tidak suka A. Kau cerita kepada aku, B dan C. Ingat, apabila kau buat macam ni, orang tak kan percaya kepada kau lagi. Kalau kau tak suka atau tidak puas hati dengan seseorang, tak payah lah bising-bising. Kau uruskan berdua je tanpa pengetahuan orang lain. Hal ini untuk menjaga air muka kawan kau. 

Hati yang gembira boleh diwajahkan dengan wajah yang gembira. 
Tetapi, wajah yang gembira tidak semestinya mempunyai hati yang gembira.


Wassalam... 

0 carca marba: