BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 8, 2013

Bebanan

Aku punyai pandangan
Aku punyai cerita
Aku punyai cadangan
Aku punyai idea
untuk dikongsi

Aku di sini utuh berdiri
Dua belah kaki ini
masih berpaksi di atas bumi Tuhan
melangkah dan terus melangkah

Jika engkau tidak punyai sesiapa 
untuk berkongsi
Aku ada
Tadah lah telinga mu
Untuk aku cerita satu persatu

Tapi satu..
Aku sukar untuk  berkongsi masalah diriku
Payah untuk aku bongkarkan kesulitan hidupku
Kerna ku takut
Takut dianggap menagih simpati
peluh jantan lemah mengalir

Jadi aku terus simpan
kunci dengan ketatnya
Akan aku harung dan pikul seorang diri
Tiada siapa yang mampu selongkar
Dan tiada anasir-anasir yang akan bolos

Moga aku mampu lagi tersenyum
Dengan bebanan yang digalas

Wassalam... :)

0 carca marba: