BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, June 17, 2013

SMF Akademi Pengajian Bahasa

Assalamualaikum dan hai hai.. :)

Masa berjalan dengan pantas. Heret kami dengan tanda tanya. Kami datang tanpa kenali sesiapa. Demi sebuah tanggungjawab, kami korbankan segalanya. Keluarga, teman, masa, cinta, pelajaran dan segalanya. Setahun kami pegang tampuk kepimpinan ini. Rasa baru sekejap cuma. Namun, pelbagai corak pengalaman yang kami rasa. Manis, pahit, tawar. Pelbagai rasa kami telan. Sabar dan semangat itu yang kami pegang.

Sekejap lagi berpisah lah kami. Tapi, hati dan jiwa itu belum boleh dipisahkan kerna kami sayang antara satu sama lain. Ibarat sebuah keluarga. Ada abang, ada kakak dan ada adik-adik. Di gelanggang inilah kami mengenali erti hidup yang sebenar. Iya, benar aku sayang sama kalian. Kalian beri semangat kepada aku untuk terus berjuang dalam kepimpinan.

Adik- adikku, teruslah kamu bangkit. Majukan fakulti kita. Andai aku sudah pergi tinggalkan kalian, ingat aku masih di sini bersama kalian. Rasalah semangat aku dalam jiwa kalian. Sesiapa yang akan memegang tampuk kepimpinan semester hadapan, hulurkan tangan mu. Bantulah mereka. kerana anda contoh yang terbaik untuk mereka.

Di lembaran yang secalit ini, aku ingin memberi sedikit pesanan kepada adik beradik ku. Yang cantik dan yang kacak.

1. Timbalan Presiden (Adam)

Adam, terima kasih untuk segalanya sebab banyak bantu aku. Aku seronok bekerja dengan hang. Walupun sebelum ni aku tak pernah kenal hang, tapi aku cuba untuk sesuaikan diri aku untuk bekerja dengan hang. Ala-ala mat punk kau datang first meeting buat aku tertanya-tanya masukkah aku bekerja dgn kau. Tapi 'rokok' itu pengerat hubungan kita. hahaha. Dam, belajar rajin-rajin. Jangan stress-stress, kurangkan merokok. hehe.


2. Setiausaha (Hajar)

Hai Hajar... haha. s/u yang cool. Sorry ada marah marah Hajar. Tahniah  jadi calon MPP. ngeh3. Terima kasih juga sebab menceriakan SMF dengan kehadiran Hajar. Selamat berpraktikal dan cepat-cepat dapat jodoh. Kahwin nanti jangan lupa jemput. Nak jadi VVIP. xnk jadi biro protokol. penat. haha

3. Bendahari (Epul)

Hai uollss!hahah. Epul thanks untuk segala-galanya. terima kasih jaga duit SMF. Suka bekerja dengan epul sebab anda sangat mementingkan kesempurnaan. Sama lah kita. perfectionist. Maaf juga kalau ada kutuk-kutuk Epul. Halalkan makan minum. Next sem, datang interview SMF k.. hehe. Rajin-rajin belajar. Teruskan kecemerlangan. :)

4) Exco Korporat dan Pengantarabangsaan (Achik & Bob)

Hai hai! Bobbbbbbbbb! Terima kasih banyak-banyak! Banyak tolong aku dalam SMF. Bob, moga terus sukses! Aku sayang kau! *Big hug* haha. Aku doakan kau dan Athirah bersatu. Amin... :) Semoga suatu hari nanti, aku dapat tengok kau jadi salah seorang ahli parlimen Malaysia. Gaya dah ada.. Cuma nak pesan, jaga sikit penggunaan bahasa Melayu dalam ucapan tu. hehhe. :)

Hai Achik Nainggg! Achik, senyum sokmo deh! terima kasih sbb tolong abang long. Belajarlah banyak-banyak dalam organisasi ni. Mana tahu suatu hari nantileh jadi leader. Maaf kalau ada perli-perli dalam meeting. Kalau sentap-sentap harap dimaafkan. *Sek kito jange pecoh* p/s Paan. Ehh



5) Exco Perhubungan luaran dan dalaman (Faliq & Una)

haiiii Faliq... Kalau aku diberikan kuasa untuk memberikan anugerah, aku dah anugerah kau sebagai SMF Terbaik. Serious. Kau sangat-sangat bagi komitmen dalam SMF. Kau banyak berkorban. Kau tak fikir penat lelah pon. Terima kasih Faliq. Kalau kau ada sentap-sentap dengan aku, sorry eh! Last but not least, jaga Atiq elok-elok. Beruntung dapat Atiq. Cun kot! Masa aku part 2 selalu aku ushar Atiq masa kelas German. hahahhaa. *pengakuan*.. No heart feeling k... Good luck bro! :)

Unaaaaaaaaaa! Belajar rajin-rajin. Thanks sbb sudi sharing2... Semoga Una terus berjaya. Sorry sebab banyak kacau Una. best bekerja dengan Una... Jaga ewa elok2. haha... 



6) Exco Sukan & kebudayaan (Aizam & Anim)

Hai bro! Semoga kental. haha. Aizam, thanks a lot sebab banyak tolong abang. Sebab sudi dengar segala masalah abang. Boh, belajar rajin-rajin. Jangan stress. Kurangkan minum coke tu. Semoga berjaya untuk sem depan. Semoga menang dan terus memimpin APB! Abang kat belakang sentiasa menyokong. Ada apa-apa masalah boleh sms atau chat FB. Harap - harap dapat jumpa bunga yang betul bagi mengisi kesunyian hati. hehe. Dan last but not least, soooorrrrrrrrry sebab buat Aizam jadi serabut awal sem  dulu. It is my fault. So sorry! Good luck dik! :)

Haii Adikkkk.... haaaaa jaga rahsia kita ya. Jangan sampai orang tahu. Thanks dik sebab dulu sudi teman abg lepak. Dengar masalah dan segalanya. Adik, jangan jiwa kacau lagi k. Senyum dan terus menggembara. Grab all the chance that you have! :) Abang sayang adikkkk.. *big hug*... Tertunggu-tunggu bila nak main gitar depan abang. hehe... Belajar rajin-rajin. Kekalkan kecemerlangan.. Dah habis belajar nanti  jangan lupakan abang.. :)



7) Exco Kerohanian dan Pembangunan Insan (Syahirah)

Hai Rara.... Sebenarnya dalam SMF, Rara lah yang paling tough. Rara sorang sorang je. Orang lain semua ada partner. Tapi Rara dah buat kerja yang baik. Thanks Rara... :) Maafkan abg kalau abg ada buat rara sakit hati dengan abang. Nak tahu tak, muka Rara buat abang macam kesian nk marah Rara. Dan Rara buat hati abang tenang dan sejuk. haha. Aizam, jgn jealous. haha. Jaga Aizam elok2! Dia tu nakal dan banyak masalah. Selongkarlah jiwa dia. Baru adik kenal dia. haha.. Semoga korang dijodohkan. Aminnn.. :)


8) Exco Kebajikan (Ijat dan Sarah)

Hai bradah! Thanks for everthing dan maaf juga kalau kata-kata Arell buat Ijat sakit hati. Bro, jangan tido dalam kereta dengan air cond nya dibuka. Boleh mati nanti. hahha. Dah kahwin dengan Mira nanti, jangan lupa jemput guaaaa.. haha. Nak merasa jugak kenduri orang Melaka ni. haha. Jangan gaduh-gaduh lagi ya.. :)

Haii Sarahhhh, hahha.. Sara, maap banyok ko arell dah kalu ada wat sara sakit hati ko gapo. kita ni rapat sangat. sekelas, satu group assignment. so kita dah kenal hati budi masing-masing.. hehe.. :) Thanks sara yg cute! :)



9) Exco Akademik & penyelidikan (Mira & Mimi)

Hai Miraaa... Thank you a lot for everything! :) Teruskan kepimpinan anda. Anda ada bakat.. :) Sorry kalau ada buat Mira sakit hati dengan Arell. Arell ni jenis yang cakap lepas. haha.. Sorry! Good luck in ur study... Maintain ANC k.. :)

Hai Adikkkkkkk... Kita ni kenal masa adik part 1 lagi. Dah biasa gaduh. Dah biasa nangis. Sorry untuk semua tu. Lepas tu kita dijodohkan dalam SMF pulak. haha. Kitani  susah nk bekerjasama. masing-masing nak menang. hahaha. Tahu kan? Tahu kan? Apa-apa pon thanks segalanya dalam SMF ni. kirim salam Nizam. :)




10) Exco Keusahawanan & kerjaya (Diba & Maz)

Hoii budak kecik! hahha. Diba, sorry ada kacau-kacau kau k... Mulut dan perangai tu jaga2.. Kang besar lagi bibir tu. haha.. Thanks Diba untuk segalanya walaupun kau susah nk dgr luahan hati aku. hahaha. Moga terus tough! Belajar rajin-rajin kecik!

Haii The Gorgeous Maz! Sorry banyak-banyak kalau Arell ada buat salah dengan Maz. Thanks jugak join us in SMF. Belajar rajin-rajin yaaaa. Make up tu jangan tebal2.. Nanti ramai jejaka di luar sana tergoda,. hehe.. Good Luck in yourlife dik..:)



11) Exco Pengurusan Sumber (Acik & Atiq)

Acikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!! haaaaaaa. hahaha. Acik thanks untuk everything. jaga rahsia kita yaaa. Biar pecah di perut jangan pecah di mulut. Acik, jgn memondan sangat ya. hahahha. Semoga Acik dapat capat cita2 nak jadi pengacara tu. Dah masuk tv, jgn lupakan kami adik beradik ni. Thanks jugak belanja McD hari tu.. Good Luck Cik.. :)

Hai Atiq... sihat? Jangan blu blur lagi yaa.. Sijil SAF dah siap? hahahha... Thanks Atiq untuk eveything.. :) Ich liebe dich.. (hahah kidding) marah faliq nanti.. Good luck in your life Atiq!! :) Sorry jugak kalau marah-marah sebelum ni.. :)



12) Exco Seranta dan publisiti (Mike & Fizi)

Hai Mike! Thanks for everyhing. So soooorrry kalau ada simpan ketidakpuashatian terhadap aku. Jangan stone lagi k.hahahha. Good Luck Mike!

Hoiii gemok!!! haha. Kau mesti tak baca kau? sbb kau kan jarang bukak FB. hahaha. Sorry bro for everything and thanks sebab sudi menumpang bahu bila aku stress! Thanks cabi! :)



Last but not least, thanks untuk MPP APB. Thank you bagi saya peluang untuk jadi presiden SMF. Banyak yg saya belajar dalam SMF. kawan, pengorbanan, kehidupan, kegembiraan, kesedihan dan banyak lagi. Good luck to both of you. Thanks Syaza and Farris. :)




Terima kasih untuk adik beradik. :) Sorry for everthing. Halalkan makan minum. Sorry kalau saya tak jadi presdien yang baik untuk anda semua. Belajar rajin-rajin dan good luck in you  life.. :) Jemput datang majlis kahwin aku nanti. Tarikh akan dimaklumkan kemudian. :P

Wassalam.. :)

0 carca marba: