BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, June 3, 2013

Persoalan

Assalamualaikum dan selamat tengah hari.


Sedang aku asyik termenung menyaksikan awan berarak, aku mula terfikir sampai bila ingin begini? Terus dengan masalah. Tanpa henti. Jiwa mula merengek kepanatan. Bibir penat tersenyum. Berlakon gembira di hadapan semua orang. Hakikatnya aku yang tahu betapa pedihnya jiwa ini. meronta-ronta inginkan kebebasan.

Namun tidak aku menyalahkan takdir. Aku terima segalanya yang diberikan dan diuji olehNya untuk aku. Aku tahu ini permulaan langkah hidupkan. Hidup dalam kesibukan. Tiada siapa yang tahu betapa penat dan lelah aku. Tidak pula aku katakan kepada sekeliling.

Saat ini pelbagai persoalan mula timbul. Berlumba-lumba menyapa benak fikiranku. Tidak satu pun sempat aku pegang. Dia datang dan dia lari. Dalam sekelip mata. Kali ini, aku hanya mampu bersabar dan terus ketawa hingga ke garisan penamat. Sekejap sahaja lagi.


Biar apa orang kata
Terus merangkak demi kejayaan
Biar apa orang herdik
Terus berjalan demi kehidupan
Biar apa orang caci
Terus berlari demi kepuasan diri


Wassalam.. :)

0 carca marba: