BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, March 29, 2013

Wajah

Assalamualaikum..

Aku datang di sini
untuk mencari erti kehidupan sebenar
Jauh dari pelosok kampung
Aku gagahkan jua kaki ku
melangkah arus kota
demi kejayaan kita sekeluarga

Ibu, ayah,
wajahhmu terawang dalam sunyi malamku
terdiam kerana sepinya diriku
terbayang wajahmu yang manis itu

terkulai lemah tiada berdaya
terfikir akan esok hari akan datang menyapa
terkapar juga tubuh ini
tak mampu bangkit dari kamar tidur ku
Kerna aku terbayang wajah manis kalian

Rindu nya aku
sepinya aku di sini
Menghitung hari untuk mencium kalian
Menghitung hari untuk menatap wajah manis itu

Hari ku penuh dengan bayangan wajahmu
Tidak tertidur aku kerana terfikir wajahmu
Ternyata aku sedar, aku hampa
kerna kalian tiada di sisi aku


*Puisi ikhlas untuk Adikku Nieyta.. :) 

0 carca marba: